Thursday, July 12, 2012

Majlis Tunang.. Berapa sebenar bajet bagi pihak lelaki?


Alhamdulillah..Ade good news.

Aku sudah diikat tali pertunangan.
Walaupon ianya hanyalah sebagai tanda anda sudah berpunya and heading towards marriage.
Tapi okaylah kiranya pencapaian tu.
Maka hajat aku nak kawen umoq 28 makin bulih direalisasikan.
Moga Allah permudahkan.

Sorilah gambar x banyak coz slalunye aku yg tukang amek gambo..
Tapi kira okay ler kan dari takde.

Kepada lelaki2 lain tu yg dok heret awek ku hulu ke hilir, biler lagik?
Masuk2 ler tunang..
Bagi aku majlisnya agak large scale psl dok wat skali ngan majlis abg tunang aku kawen.'

Mak aku cakap kemain..Dengan pelamin bagai.
Terus dia pujuk aku buat jugak majlis sambut nantu tahun depan instead of just wat majlis sanding sebelah pompuan jek.
Naks sedapkan hati mak, aku just kata tengok lah camne.

Nilah roughly penyata bajet majlis tunang kami(belah poket aku ajelah. X berani wat quitation belah pompuan)
Penyata bajet ini just nak jadi guidance tuk lelaki2 di luar sana yg tgh considering tapi nunggu cash jatuh ke riba..hahah
Ini termasuklah dengan segala hidden2 charges yg may differ in terms.

Cincin - Below RM400 jek coz nak bajet. Cincin tadak batu. Nak mewah2, cincin kawen la. Itupn kena beragak gak psl zaman kemelsetan ekonomi.

Hantaran - Kami balas 7 dulang.
           beg tangan( rm2++).
           kek(cheesetart,rm50).
           homemade cekelat(rm30)
           bakul buahan(rm50)
           tepak sirih(rm50 kot,mak sponsor)
           kain baju nikah pompuan(rm100)

hiasan dulang - Rm 200-300
kain untuk si kakak yang dilangkah bendulnya- RM1++( x ingat laks)

kemeja lawa sikit nak mai majlis - rm60.Tapi cam nyesal beli psl sempit laks..huhu

So basically kalo pihak lelaki xde RM1k sekarang ni, cam payah ler nak bermajlis tunang tu.
Cukup lah buat majlis risik+tunang yg lebih rendah and intim majlisnye.
Sekarang ni takde dah org bertunang lelaki just kena pikir kos beli cincin jek..
Tidak,tidak,tidak..Teman tertipu,anda janganlah tertipu sama..hahah
Lagi2 kalo rumah bakal mertua tu jauh.
Minyak,tol segala. Seb baik belah pompuan kat selayang jek. Dekat so xde hidden charges kat situ.

So enjoy ajelah gambor yg x seberapa ni. Gambar2 lain kat kamera org lain tak disertakan sini.
Ini gambor diambil adik aku. Aku tadak time majlis berjalan.
Datang just nak tunjuk jalan je pada awal majlis.
Pastu aku duk lepak mamak baca The Star sambil pekena roti canai banjir n teh tarik. Hahah.





cheestart ni terbaik..sape nak try aku boleh bagi contact.

itu pelamin abg dia sandeng..kami mencemar dulu deh :P




5 comments:

  1. hohoho... congrates bro!!! tapi kenapa aku leh xtau bila ko langsungkan e'day ko nih... (=_=")
    tapi papepon aku happy untuk ko...

    p/s: selamat menabung untuk majlis yang lebih besar... n aku ready nak jadi driver rombongan majlis ko... huahuahua...

    ReplyDelete
  2. Hahah..Tunang je pon.
    Malas nak kecoh2..heheh.
    Memang aku x bgtau sesape pon..Family je kot tau.
    Status pesbook pon x tukar gik..hahah

    Insyaallah ler kalo ade nak mintak tolong regarding wedding, aku habaq ti.Kalo ko ade member2 wat potography wedding ke, habaq ler gak.

    ReplyDelete
  3. Ade memang ade... kalau ko nak aku tolong tanyekan nanti... tapi aku nak tau photoshoot area ko nak buat kat klang valley area je kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh...bukan photog tuk pre-wedding shoot la..tuk majlis sanding+nikah+outdoor..huhu...tgh2 survey2 lg nih *_*

      Delete
    2. hehehe... ok ko refer kat sini...
      http://www.cahayaphotography.com/p/normal-0-false-false-false-en-us-x-none.html
      ade pakej2nya

      Delete