Tuesday, February 21, 2012

Edisi Family : Moving Out to my Own Place?

Nak mengeluh sikit ni..
Xtau kenape my dad kebelakangan ni anta sms2 pelik time subuh.
Anta sms2 berbentuk nasihat agama.

For those yang tak tahu, my dad ni org tabligh.
Slalu dia anta sms berbentuk keagamaan so aku baca je lah.
Tapi recently sms tu semacam jek nasihat dia.
Kata dia menangis tengok anak2 yang tak semenggah macam kami2 ni.
Tak tahulah kalo that means anyone in particular.
Katanya sedih anak2 dia nak heret dia ke neraka pasal perangai kami yang terlampau moden dan x mengamalkan kehidupan Rasulullah.
And malu orang dok ngata bapak orang tabligh tapi anak-anak x ke surau pon.
Huhu

Seriously?
Aku rasa kalo tengok family kami ni,anak2 jenis yang okay2 jek.
Paling teruk, leka layan tengok tv.
Xdelak bersosial bagai.Xde pon yang membojan.
Xde jugak yang pakai seksi2.
Huhu.

Now aku rasa aku patut move out.
Entahlah.X sedap lak dia kata bende2 yang aku beli mcm tv and astro tu sebagai maksiat.
Even kalo aku beli2 barang2 dapur like ayam kat hypermarket pon dia slalu persoalkan halal and kata tak suci.
Pakai sluar pendek dalam umah pon kena marah.Huhu.
Pastu semalam marah2 lak aku psal lambat solat.
X lambat mana pon actually.
Lagi 40 minit nak masuk waktu isyak jek.
Kira dalam 30 minit after azan maghrib aku tak solat lagi.
Sebok layan Amazing Race yang nak habes kul 8.10.Huhu.
Dah nengking2 aku kata waktu dah nak abes.
Sampai kata perangai x senonoh bila makin tua.
what is that?Seriously?

Tak sedap hati lah kalo sampai ke tahap macam tu.
Sure.Aku bukanlah macam anak ustaz tapi cara menasihat tu hah..
Macam aku ni budak2 pulak.
Aku tau cara hidup Islam sume tu.
Aku dah matang.

Now i am seriously thinking about moving out.
bawak klua sume tv,astro yang maksiat tu.
elok lah..Xdelah barang2 maksiat aku tu menarik Aishah Balqis adik most junior aku tu.
Dok pasan my Ummi also dah syok tgk tv jek
So maybe lah aku patot move out.
Biarlah rumah tu untuk di kalangan orang2 muslim sejati je.

Sorry if any of you think i'm acting like a child.
Tapi sedih la diperlakukan camtu.
Pikir2 skrg ni bajet kalo duk umah sewa.
Ingat nak somewhere closer so duit minyak pon bulih save.
And save time pasal sejam setengah dr sg buloh ke usj for work really headache la.

Sape2 yang nak bagi nasihat kat aku,feel free to do so down below ^_^

4 comments:

  1. Erm... thats the reason why aku x nak tinggal serumah dgn parents aku, its not because of aku nak bebas tp kdg2 ada benda yg kita nak dlm hidup kita tp bercanggah dr apa yg diorg nak kita buat.kalau still tinggal sama2... suka or tak... kita kena ikut even x stuju... nak membantah takut berdosa sbb derhaka... so jln selamat aku pilih nak stay kat sini... Luckily, Alhamdullillah rezeki aku buat masa ni mmg kat sini...

    ReplyDelete
  2. Huhu..
    Ntahlah weyh..
    dua2 ada kelebihan dengan kekurangan
    duk umah abah, less money klua. Tapi kena jadi ala2 maksum plak.
    duk luar, senang.Lebih dekat dengan tempat kerja.
    Tapi duit at least kena klua 300 sbulan..
    Tapi aku risau kalo duk rumah derhaka lak coz kadang2 dia terlampau pushy and kata macam2, aku naik angin.
    Sekarang xtau nak decide plak..huhu

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. mmg ade pro n cont... tp aku rs ko tau ape yg terbaik utk ko...

    ReplyDelete