Monday, January 10, 2011

Ana Raffali, Kekasih Gelapku :P


Sebelom aku nak tidor, ingat nak layan karok jap lagu ni. Lagu ni memang aku harapkan sangat menang AJL tempoh hari with the other being Drama King and Sofia Jane. Tengok-tengok pengacara bagi hint winner yang penyanyi, penulis and pemuzik orang yang sama, aku dah terdetik suka Ana Raffali menang walaupon Yuna also the other triple threat that night. Sorryla. Lagu Yuna tu ok but terlampau slow bagi aku tuk dibagi juara. Save it for cite airmata with the heroine in her deathbed stricken with cancer. Hukhuk.

Tapi malangnya ramai plak yang x puas ati my Ana ni menang. Katanya x glamour la, x penah dengar la, show lemau la, sore dia x sedap la. Ade je sumbang yang menyumbang lepas ape2 award ek. I guess this is why a group of professional juries were chosen to decide the winners for an award like this. Kalo dak, top 3 aku bajet mesti spesis-spesis Akademi Fantashit yang menang. Plus bagi aku persembahan my Ana okay la that night cuma macam semak sikit. But if you give a chance listening to the song really well and look at the lyric, you'll know it's a gred A song. Nah aku tepek! Aku suka part saku penyeluk masa. Adekah symbolik kepada menatang ni? Ahaks.. Pastu ade gak tribute kat bende jadah yang long forgotten ni.

Ape-ape pon aku berbangga ngan pencapaian awek ni. Hidop budak UiTM!! :)







Ana Raffali – Tolong Ingatkan Aku

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa ditebus hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku

No comments:

Post a Comment