Tuesday, January 4, 2011

Gambor : Reminiscing Shah Alam


Reminiscing Shah Alam. Just what the title says. Actually aku lama x melawat Shah Alam semenjak pindah and grad from UiTM. So the only times aku dapat g Shah Alam are times either visiting my brother's house or lepak ngan member. So aku aritu amek cuti sehari ade nak wat urusan kat JPJ. After that, just jalan-jalan sekitar Shah Alam naik keta sorang2 jalan2. Fun! Release stress gak :)

Seksyen 1: UiTM Di Hatiku.. Xleh masuk, lalu kat depan pon jadi ler melepas rindu.

Trafic kat depan simpang pintu belakang UiTM.Common scene dah sekarang unlike dulu. Bebudak sekarang makin kaya sume pakat bawak keta.

Sementara tunggu trapig lite, begambor sat. Poyo mode ON!!

Seksyen 9 : Ni kedai buku yang aku slalu singgah after sekolah dulu. Mantain bisnes depa ni.

Ni lak McD yang kekadang jadi port bebudak sekolah after school. Dulu aku x mampu nak makan McD sendiri. Duit belanja singgit je sehari.Huhu

Plaza Masalam and Shah Alam Mall. Dulu bapak aku keje sini. That's why we moved to Shah Alam in the first place. Mall ni gak slalu jadi tempat lepak aku after school.

Dalam Shah Alam MAll. Bench kat atas belaj kiri sekali tu was the place i had my first date with my very first girlfriend after school. Dia treat me naget KFC n makan kat atas tu while aku kenang nasib x mampu beli mende jadah tu for my own GF. Huhu.

Sekolah aku dulu. SMK Seksyen 9.

Lawa dak skool aku? Dulu kaler putih and pink. Buruk giler. Sekarang dah lawo. Sekolah top Shah Alam le katakan.

Seksyen 2: Tempat gue slalu potostat assignment time degree. Ingat gik dulu jadi class rep, slalu kena potostat notes kat area sini la. Murah :)
Taman Tasik Shah Alam. Dulu slalu joging sini sebab nak kurus badan. Aku pon penah ponteng skola kat sini naik beskal.Kahkah. BTW, time ujung minggu sini jadi port mat rempit dating. Bersepah2 kapel tepi tasik.'Kepanasan' gamaknya kena bertenggek sebelah tasek.hahah

Plaza PKNS. Dulu and sekarang nilah tempat antara yang paling happening kat Shah Alam. Funny but so true.

Mall baru sebelah PKNS. SACC. Tapi still xleh beat Plaza PKNS in terms of crowd. Banyak kedai x dapat idop kot.Bajet nak jadi macam Alamanda or Suria KLCC tapi x cukup appealing.

Bangunan belah kanan tu plak bekas ofis mak aku time dia jadi Pengarah KEKWA Selangor dulu. And belakang tu masjid Shah Alam. My faveret mosque :) Situlah tempat aku mengenal alif,ba,ta.HEheh.

2 comments:

  1. oo.. asal org Shah Alam ke dulu?

    Siap mengaji kt masjid shah Alam? huhu..

    ReplyDelete
  2. salam, i googled smk seksyen9 and stumbled upon your pretty photo, so nak mintak izin pinjam gmbar awak for my blog, dont worry, saya dah letak your link siap, please and thankyou :D here's the link http://rainbowpelangie.blogspot.com/2013/10/mother-of-two.html

    ReplyDelete