Sunday, January 16, 2011

Love my Family :)

Holla. Assalamualaikum

Sunday ni alhamdulillah aktiviti bersama keluarga was fun. Kitaorang satu family gathered for a family meeting and a good old fashion get-together kat rumah my dad kat Sungai Buluh.

Since i've been staying here for like almost 2 months, it's a good plan la tuk rapatkan hubungan sesama adik breadik yang lain. The last time kitorang gather ramai-ramai time open house raya abang aku dulu kot. Time tu ex aku pon ade join skali. After that, raya haji pon kitaorang gather skali la but x ramai yang ada. Time open house tu my mum pon ade which was fun.

The night before my sisters dah overnight. Aku always enjoy the time my sisters berkumpul skali coz meriah sesangat. Diaorang ni banyak mulut and kinda kuat gosip so aku suka tumpang sekaki. Then kitaorang layan Paranormal Activity. HAha. Lawak lak tengok kerenah depa ni seram x hengat. Kehkeh. Terubat hati aku yang sedih and boleh aku kata, terlupa dah pasal breakup. :)

Pagi besoknya which is today Umi aku dah giler-giler masak tuk kami. Dia masak ayam masak merah, sayur, nasik, masak asam and much more ler. I must admit, my Umi is getting better cooking makanan orang semenanjung. Heheh. Then, abang sulung aku sampai along with his family. Mai masuk mai! Kasi tambah meriah umah ni. Tapi unfortunately, kasi tambah meriah ngan budak-budak nanges plak. hahah. Boleh bayang la when 3 toddlers berkumpul, of course le kebingitan baby nanges is inevitable. Walaupon tensen dengar tapi it's all good. By the way, like usual abg aku bawak sate kajang. Nyum-nyum. Although i think it's getting too dry for my taste.

Adik Aishah Balqis cukup gembira mandi kolam. I think some of her's perkiness jangkit kat aku. Heheh.

Antara makanan for the day.Nyum.Love kek lapis sarawak tu :) Sedar x sedar selera makan aku dah pulih. Hoho.

Then abang aku imi and adi plak sampai. Layan muvi Shrek back to back sambil makan ramai-ramai, aku rasa sungguh bahagia today. Then meeting plak afterward. Meeting pasal abang aku nak kawen bulan 3 ni, then pasal adik aku start praktikal keje cikgu next week plus pasai adik aku yang starting her job kat Petronas next week jugak.
Make love not war peeps. Tapi yang halal-halal saje. Message brought to u by Aleesya Hana :)


To think, dah besar adik-adik pompuan aku rupanya. Rasa macam baru je kitaorang main sekali and tengok katun sekali time kecik-kecik dulu. Sorang adik nak keje Petronas kat Terengganu. Sorang lagi plak keje jadi cikgu n maybe akan berjodohan dengan orang Kelantan and most likely akan duduk sana once married. Sorang lagi tengah belaja kat Terengganu which seeing her become so rare these days. Sorang lagi alhamdulillah tengah belaja dekat dengan rumah but still bz lor.

Another thing aku terfikir, kalo semua dah kahwen adekah kitaorang akan berkumpul macam ni lagi ramai-ramai? Lagi-lagi kalo bapak aku dah tiada or mak aku dah xde. Bila fikir persoalan ni, aku berharap sangat kami akan sentiasa rapat.Bapak aku plak siap wat speech like nak semua anak-anak and satu family masuk syurga. Sayu seyh. Memang macam dah prepared je nak tinggalkan kami semua. Cannot imagine to live in a world where my dad doesn't. Huhu.

Anyway, thanks to my kecoh family, aku dah x bersedih dah macam the last couple of days. Aku dah boleh think straight and terima nasib. Alhamdulillah. I was even started considering to move forward. Ahaks. No lah. Too soon i guess. But operation kumpul duit for house+marriage still diteruskan la walaupon calon dah xde. Kehkeh. Aku tau my mum and dad selalu doakan kebahagiaan anak-anak mereka so kalo boleh aku nak kawen sebelom pemergian mereka. So aku positive a better girl is on her way to me for that :)

ps; Keta aku lama dah x basuh. Seyes, sejak bile aku pakai keta warna kelabu?ahaks

No comments:

Post a Comment